IT poradenství a Google Workspace

Firemní workshop Google Workspace

… nabitý zlepšováky, které okamžitě všem ve firmě zjednoduší práci

*) Google čas od času změní jméno svého balíku firemních aplikací (Gmail, Google Kalendář, Google Disk, …). Nejdříve to byly Google Apps, pak G Suite a na podzim 2020 to celé přejmenoval na Google Workspace. Mění se pouze jméno, vše ostatní zůstává.

Na workshopu učím lidi z firem využívat možnosti Google Workspace (G Suite) na 100 %. A také měním zažité počítačové zvyky lidem, kterým někdo nakukal nesmysly. Třeba, že Gmail neumí složky a proto pořád neefektivně používají Outlook. Nebo se snaží používat pro cloud VPN, protože je to prý bezpečnější.

Poznávání a příprava týden předem

První krok workshopu je poznávání. Typicky týden dva před samotným školením se spojíme a projdeme, co u vás konkrétně řešíte. Co používáte. Co se změnilo od nasazení Google Workspace. Jak lidé reagují na změnu.

Jaké věci jsem zjistil na dřívějších konzultacích před školením:

  • Na e-mail v restauraci chodí desítky rezervací, na všechny odpovídám podobným způsobem. A stojí mě to dvě hodiny denně. Co s tím? Co třeba využít filtry a předpřipravené odpovědi?
  • Účetní se zlobí, že zaměstnanci ztrácejí účtenky a ke konci měsíce jí dávají nekompletní podklady nákladů. Co třeba udělat sdílenou složku a hned jak dostanete účtenku, jenom ji pomocí aplikace Google Disk pro mobilní telefon vyfotíte a ona se sama nahraje a nasdílí s účetní?
  • Lidé u nás hodně fotí. A fotky upravují a potřebují sdílet kolegům a novinářům. Jak to nastavit, aby se k fotkám dostali všichni povolaní a nikdo nepovolaný?
  • Google Disk prý nefunguje offline, a proto si před služební cestou stahujeme dokumenty na pevný disk. Google Disk ale funguje i bez připojení k internetu a vy se dostanete k posledním 4000 dokumentům, které jste použili.
  • Jak si jednoduše svoláme poradu? Jak rychle poslat zápis z jednání?
  • To jako fakt nebudeme mít sdílené FTP?
  • Jak si máme zálohovat svoje dokumenty?

Zdají se vám otázky povědomé? A nebo vůbec? Obojí je dobře. Každá organizace řeší jiné věci. Následně vám připravím program workshopu na míru. Někde do hloubky pořešíme Gmail, jinde Kalendář a jinde zase práci se sdílenými dokumenty. A téměř všude správné návyky a bezpečné chování v cloudu.

Google Workspace jsou velmi rozsáhlé téma, které se ne vždy podaří předat účastníkům na jedničku. Ne však v případě tohoto kurzu. Pavel se soustředí na klíčové vlastnosti a možnosti, které využije skutečně každý. A přidává řádnou dávku osobních zkušeností, díky kterým máte stále co vstřebávat. Pokud se chcete dostat do světa praktického využití Google Workspace, neváhejte a Pavlovi se ozvěte.
Daniel Gamrot, lektor a konzultant osobní produktivity
Pavel Minář proškolil na Google Apps v naší firmě celkem třicet zaměstnanců. Především obchodníků, ale i administrativní a provozní zaměstnance. Pavel je opravdový profesionál, který nám připravil školení Google Apps na míru. Díky vyšší efektivitě a organizaci práce našich zaměstnanců se náklady na školení vrátily okamžitě.
Martin Macháček – jednatel – DAMEDIS s.r.o.
Moje očekávání byla nadmíru splněna. Ačkoli jsem se již považovala za aktivního uživatele Gmailu, Kalendáře i Disku, Pavel mě bez váhání přesvědčil, že mám ještě hodně velké mezery ve vzdělání.

Navíc Pavel není žádný suchar, takže u školení jsme si i zasoutěžili, napsali básně, ale pořádně se zasmáli a co mi bylo velmi blízké, Pavel ve mně vyvolal pocit, že se dobře známe a tedy zeptat se na hloupou otázku není hloupé. A ačkoli jsem z toho prvně měla strach, jak to bude lidmi v organizaci přijato, zaznamenala jsem největší úspěch v tom, že opravdu spoustu dokumentů sdílíme, doplňujeme společně dokumenty a máme nad nimi kontrolu. Kdykoli potřebujeme, Pavel je na drátě ochoten nám pomoci.

Jitka Honsová, Slovácké divadlo

7 nabitých hodin pro 12 lidí

Samotný workshop probíhá většinou přímo u vás ve firmě a trvá 7 hodin. Ideální počet účastníků je 12, aby všichni měli dostatek prostoru si vše vyzkoušet, nastavit a pochopit. Ve více lidech už to tak dobře nefunguje.

Výhodou uzavřeného školení je, že se lidé ptají na věci, které je fakt trápí. A necítí se hloupě jako na otevřeném školení, když mají říct “u nás ve firmě nefunguje to a to, jak to mám udělat?”

Často se stává, že hned na školení lidé poupraví interní procesy, které všem ušetří ve firmě čas. Třeba svolávání porad. Nebo zavedou evidenci dovolených pomocí sdíleného kalendáře. Manažeři delegují svou poštu asistentům, kteří jim pak pomohou s návalem e-mailů. Nebo vymyslíme, jak udělat centrální firemní úložiště dokumentů, aby měl každý přístup přesně tam, kam potřebuje. Případně si nadefinujeme pravidla, kdy je vhodné používat Hangouts a kdy je vhodnější e-mail.

14 denní podpora po školení a členství v uzavřené podpůrné skupině

Jako samozřejmou součást školení beru individuální 14 denní podporu a konzultaci pro každého účastníka. Když cloud začne člověk opravdu používat, pomocná ruka se vždycky hodí. K tomu všichni získají bezplatné členství s uzavřené podpůrné skupině.

Jaké jsou hlavní rozdíly oproti otevřenému školení

  • řešíme věci přímo na vašich firemních datech, takže si lidi odnášejí konkrétnější informace a rovnou je nasazují do praxe a sdílí je ve firmě
  • pracujeme s konkrétními firemními procesy, takže se můžeme zaměřit na oběh dokumentů po firmě, pravidla sdílení dokumentů, způsoby svolávání porad, připomínkové řízení či “hlasování” o tom, kde bude další firemní večírek
  • často řešíme time management a přímo na místě si dohodneme pravidla, se kterými jsou ztotožněni členové celého teamu jako “nevyrušovací” hodiny nebo rezervace jednacích místností
  • místo obecných příkladů používám vnitrofiremní, např. místo populárních piškvorek ve sdílené tabulce můžeme připravit reportovací tabulky pro obchodní tým

Bádáte, jestli je lepší poslat lidi na otevřené školení nebo mít vlastní? Udělejme dohodu. Pošlete mi screenshot svého Gmailu a věnujme si 15 minut na společný Hangout/Skype. Uvidíte, kolik urychlováků uděláme u vás za pár minut. Pak si ušetřený čas a nervy vynásobte počtem lidí ve firmě…

Byl jsem velice spokojen s úrovní školitele. Jak po věcné stránce, tak po stránce přednášecích dovedností. Přístup byl lidský a dovedl se přenést i přes naše vrtochy a ukočírovat stádo divokých uživatelů.
Milan Pála , PeckaDesign – programátor a analytik
Z migrace celé naší organizace na Google Apps jsem měla obrovské obavy. Jsme úředníci v různém věku a s různými IT dovednostmi. Půjde to bezbolestně, půjde to vůbec? Pavel Minář ale během školení předvedl obdivuhodný výkon. Zvládl se věnovat jak elegantním vychytávkám pro pokročilejší uživatele, tak rozptýlit obavy a skrze základy za ruku provést ty, co se Google Apps setkali poprvé. V prosinci 2015 za sebou máme v JCMM už několik spokojených měsíců práce v cloudu a víme, že se na Pavla Mináře můžeme vždycky obrátit.
Mgr. Lucie Karmová – JCMM
Pavel Minář pro nás zajišťoval migraci na Google Apps s následným školením pro zaměstnance. Absolvoval jsem už opravdu spoustu školení, ale tolik praktických informací včetně osobitého a vtipného přístupu jsem ještě nikde nezažil. Vše co bylo domluveno, bylo bezezbytku splněno i s bonusovými zážitky :-).
Rostislav Peníška – jednatel Adrop.cz

Cena

Cenu si dohodneme pevnou za celé školení. Orientačně vychází podobně, jako byste poslali všechny lidi na otevřené školení. Užitek bývá však významně vyšší. V ceně je zahrnuto:

  • vlastní školení
  • úvodní konzultace (očekávání, cíle)
  • příprava na školení
  • zpětná vazba – otázky a odpovědi, domácí úkol, individuální konzultace pro každého účastníka v období 14 dní po školení
  • přístup do uzavřené komunity na Google+ (uživatelská a technická podpora pro účastníky školení)

Potřebné zázemí

  • učebna s projektorem nebo TV (rozlišení 1280 bodů na šířku, VGA nebo HDMI vstup)
  • účastníci mají svůj notebook, počítač (mohu případně zapůjčit Chromebook za 250 Kč/den
  • pokud učebnu nemáte, mohu zařídit (nájem není v ceně školení)

Aktuální volné termíny najdete v mém sdíleném kalendáři (mimochodem, takto sdílet kalendář se na školení naučíme také).

P.S. Taky nerad kupuji zajíce v pytli. Přijďte na otevřený workshop a uvidíte sami, kolik věcí začnete používat vychytaněji už zítra.

Chceme ve firmě používat Google Workspace na 100 %

Máte zájem o firemní školení Google Workspace nebo chcete více informací? Ozvěte se mi prosím a vše probereme.

Back to Top